3 zadania na Halloweenowe doznania

Co roku ruszamy w miasto. Latamy na miotłach w sklepie, tańczymy taniec umarlaków w parku, kręcimy Scary Movies. Na koniec puszczamy lampiony. Jest dzikie szaleństwo i magia w powietrzu. 

To takie nasze pierwsze koty za integracyjne płoty. Bo Halloween właśnie, to wyśmienity czas na podziałanie grupowe, żeby się lepiej poznać. Powygłupiać, naprzeżywać, wspólnie coś stworzyć. Dzięki czemu grupa zacieśnia więzi.  

W tym roku, niezwykle wyjątkowym, zostaniemy w szkole. Dlatego przygotowałam sobie i Tobie coś czym możesz ich halloweenowo uraczyć, zostając w klasie. 

3 zadania, na tyle elastyczne, że możesz je użyć do różnych poziomów. Wiek ? Docelowo są to zadania dla licealistów/dorosłych, ale myślę, że przy odpowiednim przekonwertowaniu, to nawet taka 4/5 klasa podstawówki da radę. W szczególności w 1 i 2 zadaniu. 

Ty już sama dokładnie będzie wiedziała z kim to zadziała, a z kim nie. 

Częstuj się i bawcie się straszniście dobrze ! 

kasia.  

P.S. Żeby poczuć Halloweenową magię w powietrzu, przy tych zadaniach koniecznie odpal klasoumilacze : 

  • Halloweenowa Playlista w tle, 
  • praca w ciemności przy świetle świeczek/latarek, 
  • kubas jesiennego szczęścia (imbir + pomarańcza + goździki + łycha gryczanego miodu). 

TASK 1. Miejsce Zbrodni 

Na środku sali zaznacz taśmą Miejsce Zbrodni. Zostaw w nim jakieś przypadkowe rzeczy, które posłużą jako dowody. Np. pomadka, paragon, butelka szampana, torebka ryżu, rolka papieru toaletowego etc. Uczniowe na ich podstawie mają ułożyć historię, co się zdarzyło w tym miejscu. 

Zadanie można podkręcić ustalając, że morderca jest wśród nas, więc znalezione dowody mają oskarżać kogoś z klasy. Np. We see a red lipstick and we know that Anna uses very similar one.  

Co można przećwiczyć tym zadaniem : 

  • czasy przeszłe : She was drinking coffee coming home. Where did she buy it ?
  • określenia prawdopodobieństwa [I bet, I reckon, I suppose, I have no doubts, Doubtless, etc.] : I bet, she was having a night out. 
  • stronę bierną : The lipstick was used to feel more confident.
  • czasowniki modalne w czasie przeszłym : She could have been on a date if there was a lipstick in her bag.

TASK 2. Haunted House  

Uczniowie gogglując hasło „Haunted House” wybierają zdjęcie nawiedzonego domu, które najbardziej im się podoba 🙂  Wcielając się w rolę agenta nieruchomości mają za zadanie napisać ofertę sprzedażową swego domu. Uczniowie prezentują swoje opisy wybranym osobom, jako potencjalnym kupcom. Każdy uczeń może kupić tylko jeden dom. Sprawdźcie, który dom będzie miał najlepsze wzięcie. 

Co można przećwiczyć tym zadaniem :

  • stronę bierną : In the bedroom there are fancy dark curtains hung so the sun will not disturb your sleep. 
  • wyrażenia It’s believed/thought/said : It is believed that every Friday midnight the ghost of Lady Diana is seen in the bedroom window. /   The ghost of Lady Diana is believed to be seen in the bedroom window, every Friday midnight. 
  • liczebniki policzalne/niepoliczalne : There is some broken piano in the hall. There aren’t any working door locks. 
  • słownictwo związane z domem : There is no air conditioning but non of the widows is airtight so there will not be any problems with heat. 

TASK 3. Creepy Story  

Uczniowie w podgrupach siadają na podłodze najlepiej pod ławką (jak pod namiotem) w zupełnej ciemności (bądź z latarkami) i opowiadają sobie szeptem najstraszniejsze historie, które kiedykolwiek słyszeli.

Opcja dla mniej zaawansowanych/niemiejących pomysłów na własną historię : 

Siadać razem wszyscy w kółku na podłodze. Tworzycie wspólnie jedną Creepy Story, gdzie kolejno każdy układa jedno zdanie. Podczas ich wypowiedzi, raz w czas, pokazujesz im kartkę z wyrażeniem/słowem do użycia. Tu oczywiście weź słowa, nad którymi obecnie pracujecie. 

Żeby historia szła szybko masz dwie opcje :

  1. Rzuć im wyzwanie, że mają 3,5 minuty na nią i ile są w stanie wpleść słów z kartek, które będziesz pokazywać, podpowiadać, że np. grupa poprzednia była w stanie wpleść 12 słów (jak żeby ich skutecznie zdopingować 🙂   
  2. Lub podziel ich na dwie drużyny i układacie jedną historię, ale każda osoba, która wplecie pokazane słowo zdobywa punkt dla swej drużyny. Wtedy też nie ma kolejności zdań jedna osoba po drugiej, tylko mówi ten kto ma pomysł. Kartki możesz też wyłożyć wszystkie na środek, tak żeby każdy je widział, użyte słowo uczeń zabiera z ziemi jako punkt. Historia kończy się, kiedy ostania kartka zniknie z podłogi.

Opcja dla przećwiczenia writing skills

Dajesz uczniom gotową Creepy Story. Znajdziesz ją googlujac np. Short Creepy Stories for ESL. Klasę dzielisz na 3 drużyny, każda z nich dostaje losowe części historii. Najpierw ma je wyboostować słownictwem, wyrażeniami gramatycznymi, które chcesz przećwiczyć. 

Układacie Kryteria Sukcesu, że np. 

  • macie zamienić 2 zdania na stronę bierną, 
  • wrzucić 3 przysłówki, 
  • dodać 4 spójniki  etc. 

Następnie siadacie wspólnie i macie za zadanie przedstawiając swoje fragmenty, ułożyć tę historię w odpowiedniej kolejności. 

Hmm i jak ? Które zadanie skradło twoje serce ? Napisz mi w komentarzu, żebym mogła wiedzieć jakiego rodzaju zadań tworzyć więcej. Thanks a lot. 

And have a magical Halloween time ! 

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *